De top 40 met inspirerende merken – lijstjes lijstjes lijstjes

Bas Scholte in

Stel je voor je mijmert er al van kinds af aan over dat je een gaaf bedrijf hebt. Een mooi bedrijf met een hecht team collega’s, je hebt een mooi verhaal, een leuk pand en je wilt de maatschappij iets meegeven…, iets nalaten. Je wilt één van die inspirerende merken zijn en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen staat hoog in het vaandel. Yes: daar hoort een bijpassende uitstraling bij. Je zoekt een designbureau of je kent in meer of mindere mate toevallig een ontwerper. Hij of zij gaat jouw droom, jouw identiteit verankeren in onder andere een mooi logo. Dat is een spannend en inspirerend traject, tenminste dat hoort het te zijn en de uitkomst moet passen als een maatpak. Anders is iedere euro die je er aan uitgeeft weggegooid geweest.

Iedere dag ontvang ik een inspirerende e-mailing van Sprout in m’n mailbox. Altijd leuke, leesbare artikelen met wat mij betreft interessant en inspirerend ondernemersnieuws! Een tijdje geleden stuitte ik op een artikel, waarvan ik dacht: ‘Nee… kan niet waar zijn!’ Het artikel gaat over beeldmerken die echt niet kunnen. De ‘professional’ die er naar heeft gekeken mag wat mij betreft direct uit het ambt gezet worden en diegene moet haast wel een slechte relatie hebben gehad met zijn klant. Dit kan ècht niet…. en daarom deel ik het toch even. Kijk er hier maar even kort naar en kom dan snel terug! 

Er zijn ook bedrijven (gelukkig) die de liefde voor een goede identiteit en voor zorgvuldig opgebouwde inspiratie met ons delen. Ik werk al jaren samen met Jelmer van der Meulen (Synergie) en we hebben fantastische resultaten geboekt bij onze klanten. Jelmer publiceert ieder jaar ‘de inspirerende 40’. Een mooie lijst van de meest inspirerende merken met ook dit jaar weer leuke casestudies, zoals bijvoorbeeld die van Tony’s Chocolonely, Tesla, Samsung en Ikea. Allemaal merken die niet verkopen maar worden gekocht, merken met fans…  We gaan hier op 17 mei aanstaande samen met Jelmer een leuk en inspirerend evenement aan wijden. Lijkt je dat leuk en wil je weten hoe het zit met de ‘why’ van organisaties, hoe ze inspirerend samenwerken en hoe wij daar praktische tools voor hebben? Laat het me weten dan zorg ik dat je een persoonlijke uitnodiging van me krijgt.

Wil je nu al weten hoe we dat bijvoorbeeld voor klanten als Less GreyKlein Beernink, Enginia of Schuurman Schoenen hebben gedaan? Bel ons op (0570) 289760 of laat weten wat je er van vindt!

Groetjes uit Lochem,

Bas

Deel blog