Heb je enig ID?

Johanne Hetzel

We doen de dingen zoals we ze doen. Maar heb je enig idee hoe jouw organisatie door anderen wordt ervaren? Identiteit is daarbij het sleutelwoord en kan je helpen om jouw organisatie te profileren. Als Happy branders weten we dit dankzij de onze ID sessies die we met klanten doorlopen. We maken mens en organisatie blij met deze methode. Hoog tijd dus om dit met anderen te delen tijdens ons event over organisatie en identiteit, afgelopen dinsdag (17 mei).

Organisatiepsycholoog Jelmer van der Meulen liet onze gasten nadenken over hun organisatie als sterk en inspirerend merk. Wat moet je zoal in huis hebben? Heb jij een droom als ondernemer en durf je die ook waar te maken? Ga eens bij jezelf te rade: werk jij in een sprankelende organisatie met een authentieke visie? Bied je een bijzonder product of dienst en durf jij te stellen dat jouw organisatie een verbindende relatie heeft met haar (klanten) kringen? Je merkt het al: alles wat je doet heeft met het waarmaken van jouw dromen, passie en ziel te maken, anders ben je gewoonweg niet geloofwaardig.

Een heldere organisatie ID is dus ons motto om helder en inspirerend te kunnen communiceren. Mijn collega en ID specialist Hilde Scharenborg liet onze gasten ervaren hoe je een eerste aanzet maakt om de ID van je eigen organisatie scherp te krijgen: Benoem je de passie binnen jouw organisatie? Waaruit blijkt dat je goed werk levert en wat moeten ze op de spreekwoordelijke verjaardag vooral over jouw organisatie vertellen? Dat zijn zomaar een paar vragen waarmee we aan het werk zijn gegaan. En doe je dit samen met je collega’s, dan heb je meteen een breder draagvlak binnen je organisatie. Onlangs namen Arjan Schuurman van Schuurman Schoenen en zijn collega’s deel aan onze ID sessies. Arjan deelde zijn ervaring met onze gasten. En het mooie is: ID sessies scherpen niet alleen je identiteit aan, ze vereenvoudigen vervolgens de keuzes die je maakt. Gewoon omdat je weet wie je bent en waarom je de dingen doet zoals je ze doet. Zo simpel kan het zijn. Kennis die ik graag met je wil delen. Deel je mee?

Deel blog