Het voorkomen van een dilemma…

Hilde Scharenborg

Bij Home of Happy Brands hebben we altijd veel aandacht gehad voor goede doelen en goodwillsponsoring. Tot voor kort ging het daarbij vooral om ‘losse’ projecten die zich toevallig aandienden, vaak via bekenden. Niets mis mee natuurlijk, maar we moesten telkens weer dezelfde keuze maken: gaan we ons hier als bureau – belangeloos – voor inzetten, of niet? Wanneer zeg je ‘ja’ en maak je iemand (of een organisatie) heel gelukkig en wanneer stel je iemand teleur?

Vorig jaar besloten we als team dat we niet weer voor hetzelfde dilemma wilden komen te staan en dat we met z’n allen intensief wilden gaan voor één doel. Het liefst concreet en geen landelijk bekend goed doel maar juist eens een keer iets kleiners. Dat werd de Kavitha Foundation, een stichting die zich inzet voor meisjes in India.

De Kavitha Foundation werd met algemene stemmen gekozen nadat oprichtster Nicolle Clemens bij ons op kantoor een bevlogen presentatie hield. Kavitha zet zich in voor zo’n 60 meisjes in India. Deze meisjes, die door allerlei omstandigheden niet meer thuis kunnen wonen, worden opgevangen in Baale Mane. Hier is niet alleen opvang, ze krijgen ook goed onderwijs zodat ze na hun verblijf voor zichzelf en hun familie kunnen zorgen. Kavitha zorgt ervoor dat het onderwijs voor deze meisjes gefinancierd wordt.

Alle collega’s waren meteen enthousiast en we hebben ons sindsdien met veel bevlogenheid ingezet voor deze bijzondere stichting. Zo staat er nu een nieuwe huisstijl, ontwikkelden we allerlei communicatiemiddelen en hebben we een nieuwe website gebouwd. Op het moment dat ik dit schrijf staat de lancering van de website voor de deur. Een spannend moment voor Nicolle, de gehele Kavitha Foundation en voor ons, maar zeker ook voor de 60 meisjes in India. Aankomende zaterdag – tijdens een speciale bijeenkomst – gaat de website live en onthullen de meisjes het nieuwe logo. Ze hebben hier zelf een supergaaf idee voor bedacht… Hoe ga ik nu niet verklappen maar uiteraard zullen dit we volgende week met jullie delen via onze social media kanalen. Ook zullen we dan de link naar de nieuwe website plaatsen.

Team HoHB hoopt dat Kavitha, mede dankzij de door ons gemaakte keuze, nog meer mensen gaat vinden die hun prachtige doel gaan steunen! Ben jij net zo enthousiast als wij en wil je misschien ook een ‘vriend van Kavitha’ worden? Dat kan door ons te mailen of te bellen, wij brengen je graag verder in contact!

Deel blog