De juiste corporate identity ontwikkelen
Elk merk en elke organisatie heeft een corporate identity. Net zoals dat elk mens een eigen identiteit heeft. Maar wat is de corporate identity van jouw organisatie of merk? En ligt die beoogde identiteit in lijn met wat je werkelijk naar buiten toe uitstraalt? Wij helpen je om je corporate identity vast te stellen en vervolgens kernachtig te beschrijven. Dat doen we het liefst samen met jou en je collega’s. Jullie zijn een dwarsdoorsnede van het bedrijf en kijken elk vanuit je eigen afdeling, expertise en invalshoek. Bovendien zijn je medewerkers de ambassadeurs die uiteindelijk de corporate identity intern en extern uitdragen.
De voordelen van een duidelijke bedrijfsidentiteit
Als je je corporate identity goed inzet, vormt dit het fundament van je corporate branding en corporate design. Het is voor ons als reclamebureau ook de kapstok waaraan wij alle visuele uitingen gaan ophangen. En dat levert diverse voordelen op:
- Medewerkers herkennen zich in de corporate identity, snappen waar je bedrijf voor staat en dragen dat vervolgens duidelijk uit.
- Te nemen bedrijfsbeslissingen toets je elke keer weer aan je merkidentiteit.
- Vanuit die identiteit werk je veel makkelijker middelen uit.
- Je hebt een duidelijk doel voor ogen dat meetbaar en haalbaar is.
Onze werkwijze bij het ontwikkelen van jouw corporate identity
Bij Home of Happy Brands werken we vanuit merken en maken we merken sterk. Daarbij helpen we je om de corporate identity van je bedrijf kernachtig te beschrijven. Dat doen we met behulp van een merkidentiteitssessie waarbij we samen vaststellen wat jouw organisatie of merk bijzonder maakt. Daarmee hebben we namelijk meteen de unieke kracht van jouw organisatie, product of dienst te pakken. En als dat goed in beeld is, gaan we werken aan je corporate branding en bouwen we je merk verder uit.
Je corporate identity begint bij je medewerkers
Bij een corporate identity ontwikkelen voor je bedrijf, beginnen we met vragen stellen aan je medewerkers. Wat is hun beeld over het bedrijf waar ze werken? Zo zien we je onderneming ook door hún ogen. Welke merkbeleving hebben zij zelf en ligt die in lijn met datgene wat je als bedrijf wilt uitstralen?
Corporate identity voorbeelden van onze klanten
We hebben al bij de meest uiteenlopende klanten gezorgd voor een succesvolle corporate branding. Zo wilde Rots Maatwerk de eigen organisatie-identiteit aanscherpen vanwege de ontwikkeling van een nieuwe website. Op welke manier we hen daarbij geholpen hebben, lees je hier.
SteentjesWoltersMulder Advocaten en Mediators vroeg ons mee te denken over een nieuwe bedrijfsnaam die beter bij de organisatie paste. Samen met hun team hielden we een identiteitssessie als voortraject voor een nieuwe naam en de bijbehorende corporate identity. Welke originele bedrijfsnaam het werd en voor welke eigentijdse uitstraling we kozen, vind je hier terug.
Ontdek jouw corporate identity met een merkidentiteitssessie
We helpen bedrijven dag in dag uit met het scherpstellen van hun corporate identity en het uitdragen van hun corporate branding. En ontwikkelen websites als centraal platform voor alle branding activiteiten. Wil je ook op zoek naar jouw merkidentiteit? We leggen je graag uit hoe we dit samen met je team via een merkidentiteitssessie aanpakken.
Nieuwsgierig?
Ben je nieuwsgierig wat wij voor jouw corporate identity kunnen betekenen? Laat het ons weten.