Enginia – Ontwikkeling webshop

Enginia vindt dat innoveren in de maakindustrie beter en sneller kan. Bianca Kuipers is marketingmanager: ‘We bedienen onze klanten met meer dan 40 enthousiaste professionals vanuit Hengelo, Amersfoort en Nootdorp en zijn gefascineerd door de combinatie engineering en software.’

De samenwerking met Home of Happy Brands is er al jaren. ‘Ze ontwikkelden onze website en verzorgden een aantal campagnes. Nu was het dan echt de hoogste tijd voor onze eerste eigen webshop. Qua innovatie kunnen we natuurlijk niet achterblijven!’

Dus meldden ze zich opnieuw bij Home of Happy Brands. ‘Eerlijk gezegd waren we nog helemaal blanco. We realiseerden ons niet wat er technisch allemaal mogelijk is. Home of Happy Brands nam ons deskundig mee in die zoektocht en de te maken keuzes. Natuurlijk helpt het dat ze ons bedrijf en de processen goed doorzagen.’ Het resultaat is een prachtige, technisch goed werkende webshop die geïntegreerd is in de bestaande, vertrouwde website.

‘Terugkijkend op het proces? Dan hebben we het technische gedeelte inderdaad onderschat. Dat heeft ook te maken met onze bedrijfsprocessen en het soort product wat we in de shop aanbieden. Nu de eerste producten verkocht zijn, ontstaat de behoefte om het verkoopproces nog meer te stroomlijnen. Door inzicht in de customer journey willen we klanten beter kunnen (bege)leiden in hun koopprocessen de cross selling stimuleren.

Home of Happy Brands bleek opnieuw een betrouwbare partner voor ons. Ook als het anders loopt, staan ze er, denken ze mee. Dat vind ik positief aan onze samenwerking.’