“We hebben aan één woord genoeg.”

Schuurman Schoenen is een ijzersterk merk waar we als Home of Happy Brands al heel lang met veel plezier voor werken. Dat genoegen is wederzijds, bevestigt Frans Everink, commercieel directeur van Schuurman Schoenen: “Het is mooi om een marketingpartner te hebben die de frisse blik van een buitenstaander heeft, maar wel precies weet hoe jij als organisatie in elkaar zit.”

Frans is in zijn functie vooral verantwoordelijk voor de aansturing en begeleiding van de 45 fysieke Schuurman Schoenen-winkels en de daarbij behorende marketing. Met name op het laatstgenoemde gebied heeft hij al vele jaren ervaring met Home of Happy Brands. “Het mooie van zo’n lange relatie is dat je elkaar door en door kent. Ik zie Home of Happy Brands echt als een ideale sparringpartner. We hebben ons samen ontwikkeld, samen gebouwd aan onze formule, en we hebben aan één woord genoeg. Als je steeds wisselt van bureau, moet zo’n nieuw bureau steeds weer aan de bak om jouw organisatie en cultuur te leren kennen.”

Strategie

Binnen de relatie denkt Home of Happy Brands ook nadrukkelijk mee over de strategie, aldus Frans: “Daarin weten ze ons echt verder te helpen. Wij zitten als retailers vaak toch in een soort tunnel, met een focus op commercie en cijfers. Home of Happy Brands helpt ons breder te kijken naar onze business, door ook ervaringen en inzichten vanuit andere branches in te brengen. Tijdens ons tweewekelijks strategisch overleg komen ze vaak met verrassende ideeën waar we zelf niet zo gauw op zouden komen. Dat overleg is voor ons ook altijd een mooie gelegenheid om even los te komen van de waan van de dag en wat verder te kijken dan de korte termijn. We delen onze verhalen en nemen hen ook mee in de cijfers. Dat vertrouwen is er, dat hebben ze ruimschoots opgebouwd. Wat mij betreft is dat een onmisbare basis voor een goede samenwerking.”

Creativiteit

Schuurman Schoenen heeft een eigen marketingafdeling, compleet met een DTP-afdeling voor de opmaak van de vele communicatiemiddelen die het hele jaar door worden gerealiseerd. “Onze mensen vinden het geweldig om samen met Home of Happy Brands te werken aan succesvolle marketing. Ook daarin worden zij niet geremd door tunnelvisie of de angst om dingen te veranderen. Ze hebben de vrijheid om met echt creatieve dingen te komen en dat doen ze ook. Soms moeten we wat wennen aan de ideeën waar ze mee komen, maar als we daar even de tijd voor nemen, zien we meestal wel hoe gaaf het is. En wat ik heel praktisch vind: als we op de DTP-afdeling tijdelijk mankracht te kort komen, hebben zij mensen die perfect kunnen bijspringen.”

Interim-projectmanagement

Over bijspringen gesproken: op het moment dat we Frans spreken is ‘onze’ communicatieadviseur Hilde op interim-basis voor Schuurman Schoenen aan het werk als projectmanager. “Op de marketingafdeling hadden we op een gegeven moment twee eigenlijk onmisbare collega’s die zo ongeveer tegelijk met zwangerschapsverlof zouden gaan. We zagen wel in dat we dat niet met zomaar een externe kracht konden oplossen. Tijdens een strategisch overleg met Home of Happy Brands kwam het aan de orde en zo kwamen we vanzelf uit bij Hilde. Zij kent ons bedrijf op haar duimpje, is eigenlijk de schakel tussen ons en Home of Happy Brands. Inmiddels is ze hier nu al een aantal weken drie dagen per week aan het werk. Ze zorgt ervoor dat alle winkels op het juiste moment over de juiste marketingmaterialen beschikken. Dat is best pittig, er komt heel veel regelwerk bij kijken. Daarnaast trekt ze binnen het team een aantal projecten.”

Frans is meer dan tevreden over het werk dat Hilde levert en benadrukt dat het hele team er zo over denkt. “Het werkt fantastisch op deze manier. In principe zit Hilde bij ons op kantoor, dat doet ze zelf ook het liefst. Maar als ze een afspraak heeft voor Home of Happy Brands, vinden we het ook prima dat ze daar een dagje gaat zitten werken. We zijn echt blij met deze oplossing. Volgens mij biedt Home of Happy Brands hiermee een heel aantrekkelijke vorm van detachering. Ik denk dat het voor elk bedrijf geweldig zou zijn om in dit soort situaties te kunnen beschikken over iemand die zo goed thuis is in de organisatie.”

Neem contact op